در مدیریت فرایند کسب و کار مواردی از قبیل شناسایی، مدل سازی، استقرار، اجرایی کردن، برقراری تعامل، بهره برداری، بهینه سازی و تحلیل فرایندهای اصلی یک کسب و کار، در سطح طراحی فرایندها و نه در سطح پیاده سازی تکنیکی آنها محقق می گردند. مدیریت فرایند کسب و کار، قابلیت اطمینان و کارایی تعاملات موجود در یک سازمان مستقل و سازمان های خارج از آن را کاملاً پوشش می دهد و همچنین راه حلی است برای مدیریت دنباله ای پیچیده از فرایندها که امکان دارد برای هفته ها و حتی سالها به طول بینجامد.
برگرفته از مقاله "همسویی فناوری اطلاعات و مدیریت فرایند کسب و کار در ارتقاء فرایندهای سازمانی" در اولین همایش بین المللی مدیریت فرایندهای سازمانی نوشته محمد مهدی بهرام زاده و سمیه شوکتی مقرب
برای مطالعه مطالب بیشتر در این خصوص اینجا را کلیک نمایید.