بسیاری مفاهیم مدیریت فرایندهای کسب و کار را با بهبود فرایندهای کسب و کار اشتباه می گیرند.
بهبود فرایندهای کسب و کار BPI از طریق به کارگری تکنیک ها و ابزارهایی از جمله شش سیگما، مدیریت ناب، مدیریت کیفیت جامع و امثالهم امکان پذیر است.
ولی BPM شامل مجموعه ای از فعالیتهایی مانند مدلسازی، طراحی فرایندهای سازمان، اندازه گیری عملکرد فرآیندها و انجام امور تحول فرآیندی است. مدیریت فرایندهای کسب و کار یک حلقه دائمی و پیوسته به منظور ایجاد همسویی فرایندهای سازمان با استراتژی های سازمان می باشد.
لذا انجام امور بهبود در سازمان به معنی تعهد سازمان برای پیاده سازی BPM در سازمان نمی باشد.
فعالیتهای عمده در چرخه عمر BPM عبارتند از:
1. برنامه ریزی
2. تجزیه و تحلیل
3. طراحی و مدلسازی
4. پیاده سازی
5. پایش و کنترل
6. پالایش، اصلاح و بهسازی
برای مطالعه مطالب بیشتر اینجا را کلیک نمایید.