در این بخش تعاریف مختصری از گام های استقرار BPM ارائه می گردد.
1. برنامه ریزی و استراتژی
در این بخش نسبت به تعریف نقش ها و مسئولیتهای سازمانی برای پیاده سازی BPM، ضمانت اجرایی، اهداف، عملکرد مورد انتظار اشاره می گردد.
2. تجزیه و تحلیل
شامل تحلیل اطلاعات برنامه ریزی، بهره گیری از مدل های فرایندی، اندازه گیری عملکرد و نغییرات در محیط و سایر عوامل موثر بر درک فرایندهای کسب و کار می باشد.
3. طراحی
بر طراحی هوشمند به منظور شناسایی و درک نحوه عملکرد فرایندهای e2e جهت خدمت رسانی و ایجاد ارزش برای مشتریان تمرکز دارد.
4. مدل سازی
گام اول در مدلسازی ثبت و مستندسازی فرآیندها در حوزه کارکردی و در ادامه براساس مطالعه ذینفعان هر حوزه فرآیندی اقدامات لازم برای تعیین ارتباطات فرآیندها با هدف ایجاد ارزش برای مشتری صورت می پذیرد.
5. پایش و اندازه گیری
در چرخه عمر BPM پایش و انداره گیری فرآیندها سبب ایجاد اطلاعات اساسی در مورد عملکرد فرایندهای سازمان در ارتباط با اهداف و ارزش های مورد انتظار سازمان می شود.
6. تحول یا بهبود
در این مرحله خروجی های مرحله طراحی و تجزیه و تحلیل پیاده سازی می شود. چالش های مدیریت تغییر در این مرحله مشخص شده و به سمت بهینه سازی و بهبود فرایندهای سازمان سوق داده می شود
برای مطالعه مطالب بیشتر اینجا را کلیک نمایید.